فروش شیر خشک نیدو برای نوزادان،کودکان،نوجوانان و بزرگسالان

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

شیر خشک نیدو عسلی پرکاربرد در شیرینی پزی

اِوَپُرِیتِد میلک evaporated milk یا شیر تبخیر شده یک محصول لبنی هستش که تشکیل شده از یک شیر غلیظ یعنی همون شیر معمولیه که 60 درصد آبش گرفته شده. این مدل شیر تفاوتش با "شیر عسلی"Sweetened condensed milk اینه که دیگه توش شکر وجود نداره و فقط یه شیر غلیظه. شیر تبخیر شده از این لحاظ پرطرفداره که زمان ماندگاریش به ماهها یا حتی سالها میرسه. این شیر به دلیل غلظتش در دسرها کاربرد زیادی داره و میشه به جای خامه در آشپزی ازش استفاده کرد (یه نمونه اش رو میتونید در سس آلفردو ببینید)

شیر تبخیر شده رو با مارکهای مختلف میتونیم (با قیمت گزاف) تو بازار پیدا کنیم. منتها چون در بازار ایران همیشه و همه جا موجود نیست من یه شیوه رو توضیح میدم که بتونیم هر موقع که نیاز داشتیم به میزان مورد نیاز تو خونه تهیه و در جا مصرف کنیم

برای یک لیوان شیر تبخیر شده:
شیر خشک نیدو عسلی دو سوم لیوان
آب سه چهارم لیوان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نهال گلشن

شیرخشک نیدو عسلی منبعی غنی از سلنیوم


سلنیوم: از فواید تا کمبود آن


سلنیوم یکی از املاح معدنی مورد نیاز بدن محسوب می‌شود که برای حفظ سلامتی بدن ما لازم و ضروری است.

سلنیوم

 

 

سلنیوم وظایف زیادی بر عهده دارد. در واقع این ماده‌ی مغذی در تولید پروتئین‌های مخصوص و همچنین خنثی کردن اثرات منفی رادیکال‌های آزاد به بدن یاری می‌رساند. در این مقاله شما را بیشتر با این ماده‌ی معدنی آشنا می‌کنیم.

 

وظایف سلنیوم

سلنیوم به بدن کمک می‌کند تا با رادیکال‌های آزاد که باعث بروز بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شود مقابله کند.

ترکیب سلنیوم با پروتئین موادی به نام سلنوپروتئین تولید می‌کند که این مواد باعث کنترل عملکرد غده‌ی تیروئید می‌شود و نقش فعالی در مراقبت از سیستم ایمنی بدن دارد.

سلنیوم مقاومت بدن را در برابر اثرات سمی فلزات سنگین و مواد آسیب رسان دیگر بالا می‌برد.

سلنیوم قدرت باروری را به خصوص در بین آقایان افزایش می‌دهد. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این ماده‌ی معدنی وضعیت تولید و حرکت منی دانه‌ها را بهتر می‌کند.

سلنیوم خطر التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد.

نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که سلنیوم می‌تواند از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نهال گلشن

شیر خشک نیدو عسلی مناسب برای بدنسازی


کهنه کاران ایرانی و خارجی در مدت زمانی نه چندان دور که هنوز مکمل هایی مثل پودرهای پروتئینی به شکل امروز فراگیر نشده بودند ، بخش اعظم پروتئین و کالری مصرفی روزانه خود را از شیر و شیر خشک می گرفتند.

هر چند این ماده غذایی ارزشمند مدت هاست رو به فراموشی رفته ، اما کسانی که قصد دارند با هزینه پایین بالاترین میزان مواد غذایی مفید برای ورزش بدنسازی را دریافت کنند ، بهترین پیشنهاد من به آنها شیر خشک است در این تاپیک مقالات و نظرات مرتبط در رابطه با شیر خشک ، چه نوع صنعتی شیرخشک و چه نوع شیر خشک نوزاد به بحث و تبادل نظر می نشینیم   شیر خشک یا فرمولا فرمولا ممکن است با شیر گاو تهیه شود و یا با منبع گیاهی (Soy) در اینجا فرمولا با شیر گاو یا Cow’* milk based formula مورد بحث قرار می-گیرد. برای تهیه شیر خشک از شیر گاو تغییراتی در پروتئین، چربی، کربوهیدرات و مواد معدنی آن می-دهنــد و بعد به آن ویتامین اضافه می-کنند. شیرهای موجود در بازار برای تغذیه شیرخواران طبیعی (نرمال) 2 نوع است یکی برای تغذیه شیرخواران از بدو تولد است که به آن Infantformula و دیگری برای تغذیه شیرخواران بعد از 6 ماهگی است و به آن Follow up formula می-گویند. چون نیاز شیرخواران به پروتئین، مواد معدنی و ویتامین در 6 ماه اول و دوم عمر با یکدیگر تفاوت می-کند شیر خشک های موجود این منظور را تامین می-نماید. قابل ذکر است که در ایران مانند بعضی از کشورهای دیگر Infant formula موجود است و از بدو تولد تا یکسالگی برای تغذیه شیرخواران استفاده میشود. Infant formula که شیرهای تطبیق یافته (آداپته) هم جزو همین گروه است مناسبترین شیر خشک برای تغذیه شیرخواران از بدو تولد است. در حین خشک کردن شیر تازه گاو در کارخانه تغییراتی در آن می-دهند تا فرمول آن هرچه بیشتر به شیر مادر نزدیک شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نهال گلشن

شیر خشک نیدو عسلی سرشار از پروبیوتیک مناسب برای تامین سلامتی کودکانتان


روبیوتیک‌ها؛ ضروری برای کودکان


پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده غیربیماری‌زایی هستند که در صورت مصرف در مقادیر کافی اثرات سلامت بخشی را بر روی میزبان دارند.

پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها و پیشگیری از پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان از جمله بیماری‌های شایع در جهان است. کودکان به دلیل آسیب‌پذیر بودن بیشتر در معرض خطر از دست دادن دندان‌های خود می‌باشند. دلایل متعددی از جمله وراثت، باکتری‌ها و رژیم غذایی در بروز آن دخالت دارند. در حفره دهانی همچون مجرای روده، هم باکتری‌های آسیب‌رسان و هم باکتری‌های مفید ساکن هستند. افزایش جمعیت باکتری‌های بیماری‌زا در نتیجه عدم رعایت بهداشت و رژیم غذایی نادرست، منجر به به هم خوردن این تعادل و بروز بیماری‌های دهانی از جمله پوسیدگی‌های دندانی می‌گردد.

استفاده از ترکیباتی که این تعادل را در جهت افزایش توده باکتریایی مفید هدایت کند موثر خواهد بود. از جمله این ترکیبات پروبیوتیک‌ها می‌باشند. اثرات سلامت بخش این باکتری‌ها در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها اثبات شده است. این ترکیبات در صورت مصرف، از طریق تولید اسیدهای ارگانیک و مواد باکتری‌کش، رقابت با باکتری‌های بیماری‌زای دهانی برای اتصال به جایگاهشان در حفره دهانی، دخالت در هضم مواد غذایی موجود در دهان و خارج کردن این مواد از دسترس باکتری‌های بیماری زا، افزایش توده باکتری‌های مفید، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و افزایش سلول‌های ایمنی‌زا در ترشحات بزاقی باعث سلامتی حفره دهان و پیشگیری از پوسیدگی‌های دهان خواهند شد. به کودکان از فرآورده‌های پروبیوتیک بدهید. تحقیقات متعددی فواید پروبیوتیک‌ها را در سلامتی حفره دهانی و پیشگیری از پوسیدگی‌های دندانی با تعدیل جمعیت باکتری‌های ساکن در حفره دهان نشان داده‌اند. از این‌رو ارائه راهکارهایی در جهت گنجاندن این ترکیبات در رژیم غذایی مثل استفاده از فراورده‌های لبنی به همراه غذای کمکی کودکان و غنی کردن هر چه بیشتر این ترکیبات، یا اضافه شدن گونه‌های مفید پروبیوتیکی به خمیردندان‌ها در کنار فلوریده بودنشان، می‌تواند روش مفیدی در پیشگیری از پوسیدگی‌های دندانی باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نهال گلشن

شیر خشک نیدو عسلی سرشار از پروبیوتیک ها(اثر پروبیوتیک ها بر دستگاه گوارش نوزاد)

پروبیوتیک چیست؟

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم هایی هستند که  بوسیله متعادل سازی فلور میکروبی روده، نقش مهمی در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش و هضم ایفا می کنند. برخی غذاها مثل ماست، پنیرهای کهنه و برخی نوشیدنی های سویا حاوی پروبیوتیک های طبیعی هستند. مطالعات قبل نشان داده اند که مصرف منظم پروبیوتیک ها برای سلامت دستگاه گوارش ما مفید هستند، طبق نتایج یک مطالعه جدید این مزایا در مورد نوزادان نیز صادق است، به طوریکه مصرف روزانه پروبیوتیک ها در سه ماهه اول زندگی  خطر بروز مشکلات گوارشی در نوزادان را کاهش میدهد.
در این مطالعه پژوهشگران ایتالیایی به بررسی اثر مصرف منظم مکمل پروبیوتیک بر میزان بروز مشکلات گوارشی در نوزادان پرداختند. نتایج این مطالعه در سال 2014 در JAMA Pediatrics منتشر شده است.
این تیم پژوهشی،  554 نوزاد  با سن کمتر از یک هفته را مورد بررسی قرار دادند. همه این نوزادان  بین سپتامبر 2010 و اکتبر 2012 متولد شده بودند. این نوزادان به طور تصادفی به دو گروه دریافت کننده پلاسیبو و یا مکمل پروبیوتیک لاکتوباسیلوس برای یک دوره 90 روزه تقسیم شدند. برای سه ماه بعد این نوزادان پیگیری شدند.
در طول 6 ماه اول زندگی نوزاد کولیت، رفلاکس اسید معده و یبوست متداولترین مشکلات گوارشی هستند که باعث ارجاع نوزاد به متخصص اطفال می شوند. این مشکلات گوارشی اغلب به استفاده از دارو، تغییر رژیم غذایی مادرو حتی بستری شدن در بیمارستان منجر می شود. میزان بروز استفراغ،  یبوست، دل درد و گریه های نوزادی و مراجعه به پزشک توسط مادران گزارش شد.
نتایج این بررسی نشان داد، نوزادانی که از پروبیوتیک استفاده کرده بودند نسبت به گروه پلاسیبو،  دفع بیشتر، میزان استفراغ کمتر و گریه کمتری  در روز داشتند. هم چنین استفاده از مکمل پروبیوتیک در سه ماه اول تولد برای نوزادان با 119 دلار ذخیره بیشتر پول در خانواده همراه بود.
طبق نتایج این پژوهش استفاده از مکمل پروبیوتیک هیچ عوارض جانبی برای نوزاد نداشت.
نکته عملی: مصرف محصولات پروبیوتیک فعالیت و تعداد باکتری های مفید روده را افزایش داده و سلامت دستگاه گوارش را ارتقاء میدهد. توصیه می شود منابع غذایی حاوی پروبیوتیک ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نهال گلشن

شیر خشک اس ام ای .نزدیکترین فرمول به شیر مادر

SMA یا Synthetic Milk Adapted به عنوان اولین شیر مصنوعی دنیا در سال ۱۹۱۹ توسط کمپانی Wyeth تولید شد.
امروزه SMA Gold یک شیر خشک حاوی LCP¬s (اسیدهای چرب بلند زنجیره غیر اشباع) است که رایج ترین اسیدهای چرب آن آراشیدونیک اسید یا AA( یک نوع اسید چرب w-6) و دوکوزاهگزائنوئیک اسید یا DHA (یک نوع اسید چرب w-3) می باشند.
از دیگر ویژگی های شیر SMA Gold حضور پنج نوکلئوتید بسیار مهم و همچنین سلسیم در ترکیب آن است.
SMA Gold از نظر غذایی یک شیر کامل است و نزدیکترین جایگزین غذایی مشابه، به شیر مادر می باشد و نیازهای غذایی کودک را از لحظه تولد به بعد به خوبی تامین می کند.
بعد از هربار مصرف باقی مانده شیر داخل شیشه را دور بریزید.
درب قوطی را بعد از هربار مصرف محکم ببندید.
محتویات قوطی باز شده حداکثر تا ۴ هفته قابل مصرف می باشد.
قبل از خرید این محصول از موجودی کالا اطلاع یابید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نهال گلشن

شیر خشک نیدو

«نیدو»،(Nido) عرضه کننده ی دامنه ی وسیعی از فراورده های شیری و شیر خشک می باشد که محصولاتش بر اساس نیازهای تغذیه ای کودکان در سنین مختلف، تولید می گردد. مادر ها به «نیدو» اعتماد دارند و کودکان هم عاشق آن هستند. «نیدو» در هفتاد سال گذشته با تمرکز بر احتیاجات زیر بنایی تغذیه ای رشد کودک، به مادران سراسر دنیا برای مراقبت و تغذیه ی فرزندانشان کمک کرده است.

محصولات شیر خشک «نیدو» با ویتامین های A وD که به آن افزوده شده است، جایگاه ویژه ای دارد. این محصول منبع غنی کلسیم است و به کودکان، در رشد و داشتن استخوان ها و دندان های سالم کمک می کند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نهال گلشن